ПРО КОНКУРС
Всеукраїнський
конкурс "Учитель року" як професійне змагання кращих педагогів України,
був започаткований на виконання Указу Президента України від 29 червня
1995р. № 489.
Основними завданнями Конкурсу є:
піднесення ролі вчителя в суспільстві та підвищення престижу вчительської професії;
привернення уваги місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, громадськості до проблем освіти;
сприяння інноваційній діяльності в системі загальної середньої освіти;
удосконалення фахової майстерності вчителів, стимулювання творчого самовдосконалення педагогів;
популяризація педагогічного досвіду.
Організацію Конкурсу та методичне
забезпечення конкурсних випробувань всеукраїнського третього
(заключного) туру здійснює Інститут інноваційних технологій і змісту
освіти Міністерства освіти і науки України (далі Інститут інноваційних
технологій і змісту освіти).
Конкурс проводиться в п'яти
номінаціях з предметів інваріантної частини навчальних планів, які
щорічно визначаються Центральним оргкомітетом конкурсу та затверджуються
рішенням колегії Міністерства освіти і науки України, в три тури:
перший (І) тур - районний (міський);
другий (ІІ) тур - обласний (у Автономній Республіці Крим - республіканський, у містах Києві та Севастополі - міський);
третій (заключний) тур - всеукраїнський.
На відбірковому етапі третього
(заключного) туру конкурсу, в кожній номінації, фахове журі із 27
представників кожного регіону України обирає 12 учасників для наступного
етапу змагання.
На фінальному етапі третього
(заключного) туру визначаються 4 лауреати та 1 переможець
всеукраїнського конкурсу "Учитель року" в кожній номінації окремо.
Учасниками Конкурсу можуть
бути вчителі - громадяни України, які мають відповідну фахову освіту,
викладають у школі предмет заявленої номінації та мають стаж
педагогічної роботи не менше 5 років. Участь вчителів у Конкурсі
здійснюється на добровільних засадах.
Реєстрація учасника
всеукраїнського (заключного) туру Конкурсу здійснюється за умови
подання ним повного комплекту матеріалів, що містить:
1. Заяву на ім'я голови Центрального оргкомітету про участь у конкурсі;
2. Лист-представлення
Міністерства освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінь освіти
і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних
адміністрацій;
3. Висновок відповідного інституту післядипломної педагогічної освіти щодо педагогічної та методичної діяльності конкурсанта;
4. Презентацію та опис досвіду;
5. Матеріали з досвіду власної роботи (розробки уроків, позакласних заходів на електронних носіях);
6. Анкету встановленого зразка;
7. Фотографії.
Традиційний конкурс педагогічної
майстерності - це не тільки серйозне творче випробування для вчителів.
Його проведення сприяє ефективному розвитку вітчизняної системи шкільної
освіти, широкому втіленню в практику цікавих методів і підходів до
викладання. Конкурс допомагає краще зрозуміти й усвідомити значущість
професії вчителя в житті країни та для її майбутнього.
|